RECENZIJA: SUGAR – završetak je čudna stvar

AUTOR SERIJE: Mark Protosevich GLAVNE ULOGE: Colin Farrell, Kirby, James Cromwell, Anna Gunn, Amy Ryan, Dennis Boutsikaris TRAJANJE: osam epizoda   Zanimljiva se ekipa okupila na realizaciji serije “Sugar”. U redu, showrunner iliti autor serije Mark Protosevich nema nezaboravnu filmografiju – scenarist je filmova “Ja sam legenda”, “Ćelija”, “Thor” i američke verzije “Oldboya”. “Sugar” je […] Objava RECENZIJA: SUGAR – završetak je čudna stvar pojavila se prvi puta na Goodtalking.

Jun 8, 2024 - 10:59
 0  13

AUTOR SERIJE: Mark Protosevich

GLAVNE ULOGE: Colin Farrell, Kirby, James Cromwell, Anna Gunn, Amy Ryan, Dennis Boutsikaris

TRAJANJE: osam epizoda

Zanimljiva se ekipa okupila na realizaciji serije “Sugar”. U redu, showrunner iliti autor serije Mark Protosevich nema nezaboravnu filmografiju – scenarist je filmova “Ja sam legenda”, “Ćelija”, “Thor” i američke verzije “Oldboya”. “Sugar” je autorovo debitantsko ostvarenje kada je o serijama riječ. Međutim, već kod redatelja epizoda situacija je puno zanimljiva – pet epizoda potpisao je brazilski filmaš Fernando Meirelles. Meirelles je najpoznatiji kao redatelj šokantno briljantnog “Božjeg grada” iz 2002. godine – nakon velikog uspjeha filma Meirelles je radio i na serijama Dvojica papeSimpatizer. Ostale tri epizode djelo su Adama Arkina, redatelja koji ima ogromno iskustvo kada je o serijama riječ – Arkin je, između ostalih, potpisao epizode serija Pravednik i “Sinovi anarhije”. Ako spomenutim filmašima dodamo i vrlo zanimljivu glumačku ekipu koju predvode Colin Farrell, James Cromwell, Amy Ryan i Anna Gunn onda je “Sugar” serija koja obećava….i obećanja, većinom, ispunjava…

Sugar iz naslova serije prezime je privatnog detektiva. John Sugar specijalizirao se za pronalazak nestalih osoba – njegovi su klijenti bogati i, često poznati, medijski eksponirani i znaju cijeniti diskreciju Johna Sugara. Jednog lijepog dana Sugar je pozvan na sastanak kod poznatog i slavnog producenta Jonathana Siegela (mjesto radnje je Los Angeles, Hollywood). Siegel očajnički treba usluge detektiva – njegova problematična unuka Olivia je nestala. Siegel traži odgovore, ali oni moraju ostati daleko od medija i javnosti – slučaj idealan za Johna Sugara. Detektiv kreće u potragu, ali vrlo brzo shvaća kako je istraga složenija i opasnija nego što je izgledala u trenucima kada je prihvatio posao….

Detektiv traži nestalu osobu kroz čitavih….osam epizoda (većina epizoda traje oko pola sata, nekoliko njih više od četrdeset minuta) – ne izgleda i zvuči pretjerano obećavajuće. Noirovska priča u kojoj usamljeni privatni detektiv progonjen duhovima u prošlosti kreće u potragu za nestalom osobom često je ispričana u filmovima i serijama. Ipak, “Sugar” nije tek kopija već su autor i redatelji epizoda serije donijeli nešto novo – prije svega kada je riječ o obratu serije i karakterizaciji glavnog protagonista.

Osim što je privatni detektiv, John Sugar je i filmofil. Detektiv voli klasike, većinom film noir i čitavim trajanjem serije autor odnosno redatelji ne skrivaju noirovske uzore koji su, na različite načine, utjecali na stvaranje serije. Neke filmove spominje Sugar ( L.A. Povjerljivo – opisao je detektiv i scenu iz “Stvora” Johna Carpentera) dok je niz drugih klasika predstavljeno kroz isječke od nekoliko sekundi u epizodama serije (među njima su, između ostalih, “Dead Reckoning”, “Poljubac smrti”, “Treći čovjek”, “Noć lovca”, “Vrtoglavica”, “Ubojice” i mnogi drugi). Vjerojatno ima gledateljica i gledatelja koje će crno-bijela podsjećanja na klasike iritirati, ali ako pitate pisca ovih redaka riječ je o zanimljivom i, za seriju, funkcionalnom detalju.

Kako istraga odmiče tako je Sugar sve dublje uvučen u svijet spletki, obmana i intrigi. Sugar otkriva i propitkuje stvari koje su indirektno povezane sa slučajem nestanka Olivije – autor nije propustio prokomentirati i još uvijek recentne događaje u tvornici snova. Međutim, svi detalji i otkrića Johna Sugara su tek uvod za veliki obrat (ili otkriće) koje se događa u finalu prve sezone (upravo finale sugerira kako je izgledna i druga sezona serije) doista je neočekivano, nepredvidljivo i iznenađujuće. Finale koje, baš kao u slučaju s isječcima iz noir klasika, će nekima biti pretjerano i(li) bizarno, ali nitko seriji ne može prigovoriti na nedostatku originalnosti i predvidljivosti.

Glumačku ekipu predvodi (ponovo) vrlo dobri i uvjerljivi Colin Farrell. Siguran je i dominantan Farrell u interpretaciji privatnog detektiva s prošlošću – zasluge za intrigantnost lika idu i autoru serije. Osim spomenutog iznenađujućeg otkrića u finalu sezone treba spomenuti i humanu crtu Johna Sugara. Iako je riječ o protagonistu koji je progonjen duhovima prošlosti on nije klišeiziran lik koji se utapa u porocima ili nema razumijevanja za ostale. Upravo suprotno – Sugar nastoji pomoći i slučajnim poznanicima, beskućnicima i…životinjama. Od glumačke ekipe treba spomenuti i pouzdanu Any Ryan u ulozi Melanie Matthews te vrlo dobar nastup rutinera Jamesa Cromwella (još jedna poveznica s filmom “L.A. Povjerljivo”)

Colin Farrell je glavni mamac za gledanje serije “John Sugar”. Ništa sporno – posljednjih godina irski glumac živi najbolje glumačke dane, ali “John Sugar” je serija koja nudi više od (samo) glavnog glumca odnosno glavnog protagonista – riječ je o, između ostalog, zanimljivoj posveti nizu filmskih klasika, intrigantnoj kriminalističkoj priči koja u finalu dobiva neočekivanu, novu dimenziju i najavljuje nastavak priče…

Objava RECENZIJA: SUGAR – završetak je čudna stvar pojavila se prvi puta na Goodtalking.